ابوالفضل قناعت پیشه

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه‌ی کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

ابوالفضل قناعت پیشه

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه‌ی کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

بد اخلاقی چه پیامدی در قیامت دارد؟

اخلاق خوش و پسندیده ، حتی در مواجهه با گناهکار  از مسائلی است که اسلام بر روی آن تاکید دارد .


عنه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :


إنّ العَبدَ لَیَبلُغُ من سُوءِ خُلقِهِ أسْفَلَ دَرَکِ جَهنَّم .


پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :


همانا بنده به سبب بد اخلاقیش به پایین‏ترین درجات دوزخ سقوط مى‏کند .

المحجّه البیضاء : 5 / 39 منتخب میزان الحکمة : 184

------------------------------


عنه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم


وقد قیلَ لَهُ : إنّ فُلانَةَ تَصومُ النّهارَ وتَقومُ اللّیلَ ، وهِی سَیِّئةُ الخُلقِ تُؤْذی جِیرانَها بلِسانِها: لا خَیرَ فیها ، هِی مِن أهْلِ النّارِ .

 

بحار الأنوار :


به پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم عرض شد : فلان زن روزها را روزه مى‏گیرد و شبها را به عبادت مى‏گذراند امّا بداخلاق است و همسایگانش را با زبان خود مى‏آزارد ، حضرت فرمود : خیرى در او نیست ، او دوزخى است .

بحار الأنوار : 71 / 394 / 63 منتخب میزان الحکمة :

لطفا به دوستانتان خبر دهید.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم صلِّ على محمد وآل محمد
 
 
 
 
http://i4.tagstat.com/image05/1/1ff7/000g06h8h_T.jpg
 
ادامه مطلب ...

سفر

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

سلام

سلام. واسه نیمه شعبان می خواهم برم جهرم. یکی از برنامه هام اینه که برم استخر استادیوم تختی شنا . خیلی دلم می خواهد برم آبگرم شنیدم رفته زیر آب  . باید برم ببینم چه خبره . یاد اون روزا بخیر . بعضی از روزهای تابستون صبح بعد از نماز بار و بندیلمون رو می باستیم و می رفتیم آبگرم .  من بودم و حامد  شجاعی و  مسعود صحرائیان و علی ایمانیان و محسن زارع و  سید علی موسوی .معمولا هیچ کس اونجا نبود . خیلی خلوت بود . خیلی هم حال می داد. حسابی شنا می کردیم . بعدشم صبحانه می خوردیم که معمولا پنیر و هندوانه بود . آفتاب که کم کم میومد بالا و هوا داشت گرم می شد بر میگشتیم .یادش بخیر . خیلی فاز می داد . بعضی از روزها هم همون صبح زود می رفتیم استخر شنای تختی . آب تمیز و خنکی داشت . یاد آقای خاک سبز هم بخیر . خدا رحمتش کنه . کوچکتر که بودیم . هر روز استادیوم پاتوقمون بود .

راه نجات تهرانی ‌ها از آلودگی هوای مرگبار

تابناک:«یوسف رشیدی» مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا به تهران امروز گفت:«پایتخت نشینان در تابستان 90 هوای سالم را تجربه نخواهند کرد».

این مسئله باعث می شود تا «وحید نوروزی» مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران و نماینده شهردار تهران در کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران، در گفت وگو با تهران امروز از مهم ترین عامل مرگ و میر تهرانی ها اظهار نگرانی کند.

ادامه مطلب ...

بخشش ۲ دست به همسر به جای مهریه!

هم صدا:چندی قبل مرد جوانی به دادگاه خانواده تهران رفت و دادخواست طلاق داد.وی به قاضی محکمه گفت: حدود شش سال قبل «راضیه» را با مهریه 100 سکه طلا به عقد خود درآوردم. اما افسوس که زندگی سرد و بی روحی داشته و هر دو از این ازدواج، سرخورده و پشیمان بودیم. با اینکه هیچ تفاهمی نداشتیم فقط به خاطر حفظ آبروی خود و خانواده هایمان زندگی مصلحت آمیز را تحمل کرده و لب به گله باز نمی کردیم. حتی هیچگاه بر سر بچه دار شدن با هم حرفی نمی زدیم و زندگی در سکوت و تنهایی سپری می شد.

تا اینکه چند ماه قبل در محل کارم دستانم زیر دستگاه پرس ماند و هر دو دستم از مچ قطع شد. پس از این حادثه و در اوج ناامیدی و افسردگی مطمئن شدم رابطه ام با «راضیه» رو به تاریکی نهاده و اختلاف مان عمیق تر و ریشه دارتر خواهد شد و البته پیش بینی هایم درست از آب درآمد. همسرم که هیچ علاقه ای به من نداشت، با زخم زبان و کنایه از من پرستاری می کرد و مدام به بخت سیاه و سرنوشتش لعنت می فرستاد.

زندگی مان دیگر یک برزخ پردرد و انتظار بود. هر یک منتظر حادثه ای برای رهایی بودیم تا این که به دنبال پیگیری پرونده پس از شکایت از کارفرمایم دریافتم دیه دست هایم حدود 45 میلیون تومان می شود. بنابراین تصمیم گرفتم دیه هر دو دستم را به جای مهریه به همسرم بدهم تا از هم جدا شویم. چرا که پس از این حادثه تلخ دیگر طاقت بی محبتی و زخم زبان هایش را ندارم و نمی خواهم «راضیه» هم در اوج جوانی تمام زندگی اش را به پای مردی بیمار و ناقص بریزد که ذره ای هم دوستش ندارد.

در حال حاضر نقص عضوم را پذیرفته ام و سعی دارم زندگی ام را به جریان عادی بازگردانم. پس تصمیم گرفته ام همسرم را بیش از این عذاب ندهم تا هم او و هم خودم به آرامش نسبی برسیم. قاضی دادگاه پس از شنیدن اظهارات تأسف انگیز مرد جوان، دستور احضار همسرش را صادر کرد. اما «راضیه» پس از اطلاع از خواسته شوهرش با تقاضای طلاق شان مخالفت کرد و حاضر به جدایی نشد.

با این وجود به خاطر اصرار و پافشاری مرد، پس از محاسبه مهریه، اجرت المثل و نفقه دوران عده، حکم طلاق زن و مرد جوان صادر شد. اما با اعتراض زن پرونده برای رسیدگی به شعبه 45 دادگاه تجدیدنظر استان تهران فرستاده شد. «راضیه» در لایحه اعتراض نوشت: با همسرم اختلاف دیرینه داشتیم اما باور کنید زنی کینه توز نیستم و نمی خواهم در این شرایط سخت، از همسرم انتقام بگیرم. از سوی دیگر هنوز خواهران دم بخت در خانه دارم و اگر شوهر بیمار و افسرده ام را رها کنم و جدا شوم، زندگی آنها نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. چرا که هیچکس حاضر نمی شود با دخترهای خانواده ما ازدواج کند و همه تصور می کنند ما زن های بی وفایی هستیم که در شرایط حساس زندگی، همسرمان را تنها می گذاریم.

با این وجود قاضی «محمدرضا اصلانی» - رئیس - و حجت الاسلام «قربانعلی احمدی» - مستشار دادگاه پس از بررسی نهایی پرونده حق طلاق را از آن مرد دانستند و به او اجازه دادند پس از پرداخت همه حق و حقوق همسرش حکم طلاق را اجرا کند.